そんなNoto Sans Japaneseが、もう一段進化してバリアブルフォントになることは、当たり前の道筋なのかも知れない。 デザイナーでもない僕には、バリアブルフォントを、そうそう使いこなすことなんてできない。 ただ、末端のブロガーの僕でも、それをWebフォントとして使うことで恩恵を受けることができる。
Variable fonts are now a reality for use in mainstream typography, especially on the web. While they are often associated with cutting edge experimentation, they also offer many practical benefits.
Font Bookの表示を見ると、すでに362の書体がプリセットされている。 もちろん、僕が全く使用する言語ではないものが含まれているとはいえ、僕は、その全てを把握していない。 それらを精査しないまま、外部のフォントに飛びついてしまうのは、失礼に当たるんじゃないかと思ったりもする。 でも、こんな魅力的なフォントに出会したら、ついついダウンロードしちゃうよね。 デザイナーでもない僕が、ナニに使うというものでもないんだけれど…
Happy New Year!!
I just released my first typeface in collaboration with Google Fonts!
Agụ Display, a decorative, rounded, sans-serif display typeface featuring a morphing substitution axis that makes the letters dance, Agụ Display brings the ancient mystique of Nsibidi… pic.twitter.com/9TvBKetvxZ